X
Sulje
WECKMAN STEEL
Menu

Maansiirtovaunut

TUHTI-maansiirtovaunut on tehty vaativan käyttäjän tarpeisiin. Korkealaatuiset raaka-aineet, tarkka valmistustekniikka ja asiakaspalautteen perusteella tehdyt uudistukset varmistavat maansiirtovaunun toimivuuden vuosiksi eteenpäin.

  • Kantavuudet 11 000 kg – 18 000 kg
  • Kiertojäykkä putkipalkkirunko
  • Korkealaatuiset FAD-navat
  • Hydraulisesti hallittava takalaita (WS 150 D3 kamilauta)
  • Suuri takalaidan aukaisukorkeus (WS 150 D3 ei rajoitusta)
  • Sivulaitoja korkeampi etusermi
  • 6 mm pohjalevy kulutusterästä
  • 4 mm sivulaidat kulutusterästä
  • WS 180 D3 jousitetulla vetoaisalla
  • 2-pyöräjarrut vakiona
  • Viljalaidat lisävarusteena

RUNKO JA LAVA

  • Kaikki maansiirtovaunut telivaunuja
  • Runko ja lava on uppomaalattuja, maali tunkeutuu myös runkopalkkien sisälle
  • Vaunuissa kiertojäykkä putkipalkkirunko, myös lavan runkopalkit putkipalkkia
  • Pitkä vetoaisa (noin 1,5 m) takaa kääntyvyyden myös paripyörillä ajettaessa
  • WS180D3-vaunussa jousitettu vetoaisa (mekaaninen lehtijousi)

LAIDAT JA POHJA

  •  Laidat kauttaaltaan 4 mm kulutusterästä
  •  Etulaita 150 mm korkeampi kuin sivulaidat
  •  Pohjalevy 6 mm kulutusterästä, N110D3- ja N130D3-mallit 8 mm kulutusterästä
  •  WS120D2- ja WS180D3-vaunuissa lavan sisänurkka viistetty 150 mm
  • N110D3-, N130D3- ja WS150D3-vaunujen lavassa terävä sisänurkka
  • Vaunujen pitkillä sivuilla lavan rakennetta jäykistävä kotelopalkki lavan alanurkassa
  • Sivulaidat ovat sileät ilman ulkopuolisia pystytukia, joten laita pääsee joustamaan vapaasti eikä pysyviä muodonmuutoksia pääse syntymään.
  • Laidan yläreunan tukeva palkki pitää laidan ryhdissään
  • Pohjassa on mahdollimman vähän poikittaistukia, jotenlaita pääsee joustamaan vapaasti eikä pysyviä muodonmuutoksia pääse syntymään.

TELI

  • Pyörissä laadukkaat FAD:n valmistamat navat
  • Telirakenteena symmetrinen ”hiipivä teli”. Telin keskiakseli on alempana kuin navan akselit, jolloin vaunu nousee kevyesti esteen päälle sekä eteen- että taaksepäin ajettaessa.
  • Kaikissa maansiirtovaunuissa keinu laakeroitu pallomaisella rullalaakerilla

TAKALAITA

  • Takalaita 4 mm kulutusterästä
  • WS120D2- ja WS180D3-vaunuissa takalaita ylösaukeava, takalaidan aukaisu hydraulisylinterillä, myös viljakasetin ollessa asennettuna
  • WS120D2- ja WS180D3-malleissa takalaita lukittuu suljettaessa automaattisesti kulmatolpassa olevien korvakkeiden taakse estäen kuorman paineen aukaisemasta laitaa
  • Turvallisuuden varmistamiseksi WS120D2-vaunussa takalaita varustettu letkurikkoventtiilillä ja WS180D3-vaunussa kaksoislukkoventtiilillä
  • N110D3-, N130D3- ja WS150D3-vaunuissa alasaukeava kamitakalaita, takalaidan aukaisu hydraulisylinterillä
  • Kamitakalaidan aukaisusylinteri varustettu kaksoislukkoventtiilillä laidan kiinnipysymisen varmistamiseksi
  • Kamitakalaidallisessa vaunussa soratakalaita aukeaa kuorman paineesta, kun kamitakalaita avataan ja sulkeutuu kamitakalaidan painamana
  • Kamitakalaidallisessa vaunussa ei ole yläpuolella mitään kuorman purkautumista haittaavaa estettä (jos ei käytetä erillistä soratakalaitaa), myös pitkien tavaroiden kuljettaminen on mahdollista kääntämällä kamitakalaita lavan suuntaiseksi, samalla saadaan lavapituutta kasvatettua noin 40 cm.
  • Takalaidassa ei ole lavan sisäpuolella kuormausta tai kuorman purkua haittaavia tankoja
  • Takalaidan rajoitinkettingit vakiovarusteena (kamitakalaidallisessa soratakalaidan rajoitinkettingit)

TAKALAIDAN AUKAISU

  • WS120D2- ja WS180D3-vaunuiss viljakasetin takalaita aukeaa hydraulisylinterillä avattaessa vaunun oma takalaita
  • N110D3-, N130D3- ja WS150D3 -kamitakalaidallisessa vaunussa viljakasetin takalaita aukeaa kuorman paineesta ja sulkeutuu kamitakalaidan painamana
  • Viljakasetti voidaan nostaa valmiiksi kasattuna vaunun päälle ja pois

VILJAKASETTI

  • Viljakasetin paksuus 3 mm, laitakorkeus 750 mm
  • Viljakasetin kiinnitys WS120D2- ja WS180D3-vaunuissa 8 kpl M12-kuusioruuvia (sivu- ja etulaitaan) ja 2:lla kiinnitystapilla takalaitaan
  • Viljakasetin kiinnitys N110D3- ja N130D3-vaunuissa 8 kpl M12-kuusioruuvia (sivu- ja etulaitaan) ja 2:lla laakeritapilla sivulaitojen yläreunaan
  • WS150D3-vaunuun kasetti kiinnitetään laitalukoilla

MUUTA

  • Valosuojat vakiovarusteena
  • Pyörivä vetolenkki
  • Jousitettu hydrauliletkujen kannatin vetoaisalla
  • Etulaidassa ulkopuolella tukevat putkitikkaat ja lavan sisäpuolella irtoaskelmat varmistavat turvallisen nousun vaunuun

N110 D3

• Telivaunu
• Runko on suora ja runkopalkki putkipalkki
• Lavanjuoksu putkipalkki
• Kantavuus 11000 kg
• Lavan sisämitat 401×240 cm
• Lavan ulkomitat 424×250 cm
• Laitakorkeus 65 cm
• Tilavuus vakiolaidoin 6,2 m³
• Tilavuus viljalaidoin 13,4 m³

WS120 D2

• Telivaunu
• Runko on suorakaide ja runkopalkki putkipalkki
• Lavanjuoksu putkipalkki
• Kantavuus 12000 kg
• Lavan sisämitat 445×230 cm
• Lavan ulkomitat 459×245 cm
• Laitakorkeus 65 cm
• Tilavuus vakiolaidoin 6,5 m³
• Tilavuus viljalaidoin 14,2 m³

N130 D3

• Telivaunu
• Runko on suorakaide ja runkopalkki putkipalkki
• Lavanjuoksu putkipalkki
• Kantavuus 12700 kg
• Lavan sisämitat 449×240 cm
• Lavan ulkomitat 472×250 cm
• Laitakorkeus 65 cm
• Tilavuus vakiolaidoin 7,0 m³
• Tilavuus lisälaidoin 15,0 m³

WS150 D3

• Telivaunu
• Runko on suorakaide ja runkopalkki putkipalkki
• Lavanjuoksu putkipalkki
• Kantavuus 15000 kg
• Lavan sisämitat 480×245 cm
• Lavan ulkomitat 503×258 cm
• Laitakorkeus 70 cm
• Tilavuus vakiolaidoin 8,1 m³
• Tilavuus viljalaidoin 17,4 m³

WS180 D3

• Telivaunu
• Runko on suorakaide ja runkopalkki putkipalkki
• Lavanjuoksu putkipalkki
• Takalaita hydraulisesti ylösaukeava
• Vetoaisa jousitettu (mekaaninen lehtijousi)
• Kantavuus 18000 kg
• Lavan sisämitat 525×230 cm
• Lavan ulkomitat 539×245 cm
• Laitakorkeus 80 cm
• Tilavuus vakiolaidoin 9,5 m³
• Tilavuus viljalaidoin 18,6 m³

Lisätarvikkeet

  • viljakasetti (h=750 mm)
  • vetokita taakse